Technik reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. W wyniku zmian społeczno-gospodarczych oraz rozszerzenia się rynków zbytu zwiększyło się zapotrzebowanie na reklamę. Technik reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zajmuje się zbieraniem informacji niezbędnych do realizacji zadań reklamowych, przygotowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe. Absolwenci tego zawodu są poszukiwani przez pracodawców, którzy cenią pracownika dobrze wykształconego.
Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia a) Kwalifikacja 1: PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego. b) Kwalifikacja 2: PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową
Sylwetka absolwenta Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik reklamy potrafi: - planować i organizować działalność reklamową i promocyjną - określać cele reklamowej działalności przedsiębiorstwa - sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych - stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych - planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach - stosować metody badań rynku reklamy - oceniać wartość przygotowanych reklam - oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej - wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kompanii reklamowej - opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych i promocyjnych - prowadzić negocjacje, rozmowy handlowe oraz współpracować z klientami.
Technik reklamy znajdzie zatrudnienie w: - agencjach reklamowych - przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych w działach marketingu i reklamy - biurach ogłoszeń - środkach masowego przekazu w działach promocji - agencjach scenariuszowych i studiach graficznych - agencjach do kontaktów z prasą - agencjach do kształtowania opinii publicznej. - domach mediowych.