W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy pierwszej technikum obsługi turystycznej w Sandomierzu ćwiczyli umiejętności przewodnictwa turystycznego w ramach III etapu I Edycji Konkursu "Style architektoniczne". Pierwszy etap polegał na przygotowaniu prezentacji (albumu) "Style architektoniczne", drugi etap sprawdzał wiedzę teoretyczną.
Do trzeciego etapu zakwalifikowało się 10 uczniów, którzy wylosowali nazwy obiektów turystycznych w Sandomierzu, po których mieli oprowadzić swoją klasę (wcielając się w rolę przewodników turystycznych). Do jury zostali zaproszeni: przewodnicząca Pani dr Joanna Sepioło, członkowie: Pani Maria Boryka - nauczyciel przedmiotów zawodowych oraz Kamil Hamryszczak - uczeń II klasy technikum obsługi turystycznej. Dodatkowo uczniowie całej klasy oddali głos na jednego z "Przewodników". Trasa naszej wycieczki obejmowała następujące obiekty: Brama Opatowska, Kościół św.Ducha, Ratusz, Rynek, Colegium Gostomianum, Dom Długosza, Pałac Biskupów Sandomierskich, Katedra, Zamek, Kościół św.Jakuba, Kościół św.Pawła, Kościół św.Józefa i Kościół św. Michała. Podczas zwiedzania była uzupełniana wiedza o środowisku przyrodniczym Kotliny Sandomierskiej, o formach ochrony przyrody "Góry Pieprzowe", "Wąwóz Królowej Jadwigi", budowie geologicznej Sandomierza, o roli informacji turystycznej i PTTK. Podczas oprowadzania "przewodnikom"towarzyszyły duże emocje. Po odbyciu wycieczki jury udało się na obrady, a następnie odbyło się tajne głosowanie uczniów. Zarówno werdykt jury, jak i uczniów był taki sam: najlepszym przewodnikiem okazała się Olga Kovalchuk, która prezentowała Rynek (uczestnicy słuchali z zapartym tchem), drugie miejsce zajęła Zuzanna Lombara, która opowiadała o Kościele św.Michała, a trzecie zajął Igor Bozho przedstawiając Kościół św.Józefa. Cel konkursu i wycieczki został zrealizowany: uczniowie mieli możliwość wykorzystania w praktyce zdobytej w szkole wiedzy zarówno z zakresu stylów architektonicznych, jak i przewodnictwa turystycznego. Wszyscy uznali, że forma zajęć terenowych w ramach przewodnictwa, nauki geografii i innych przedmiotów zawodowych jest bardzo skuteczna.