W pierwszym semestrze roku szkolnego 2011/2012 uczniowie biorący udział w pracach nad projektem SCUBA uczestniczyli w kursie podwyższającym ich kompetencje międzykulturowe. Kurs pod nazwą Intercultural Competence Course prowadzili szkolni koordynatorzy projektu SCUBA: Anita Wójcikowska i Piotr Gospodarczyk. Warto zaznaczyć, że identyczny kurs przeszli też uczniowie ze szkół partnerskich z Niemiec, Belgii, Czech i Turcji. Podczas kursu uczniowie zostali uwrażliwieni na różnice kulturowe pomiędzy krajami i wpływ znajomości tych różnic na sukces w biznesie. Celem kursu jest opanowanie umiejętności współgrania z innymi kulturami.
W październiku odbył się konkurs na logo projektu SCUBA. Wspólnymi głosami wszystkich partnerskich szkół wybraliśmy zwycięskie LOGO. Szkoła turecka przygotowała koszulki z logo naszego projektu dla uczniów i nauczycieli biorących udział w projekcie.
W drugim semestrze zostanie również nawiązana współpraca z firmami i zakładami z naszego regionu. Uczniowie przeprowadzą rozmowy i ankiety z właścicielami i kierownikami firm w celu poznania środowiska pracy w polskiej firmie. Uczniowie, którzy odbyli praktykę zawodową również podzielą się swoimi spostrzeżeniami w ankiecie. Szczególną uwagę będziemy zwracać na podział ról pomiędzy mężczyznami i kobietami, relacje koleżeńskie w pracy, sposoby powitania, rozwiązywania konfliktów, itp. Uczniowie (z pomocą szkolnych koordynatorów-nauczycieli języka angielskiego) przygotują krótki poradnik dla uczniów ze szkół partnerskich. Krótka książeczka (napisana w języku angielskim i przesłana do szkół partnerskich) będzie zawierała podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych rozmów i ankiet. Uczniowie z Niemiec, Belgii, Turcji i Czech poznają różnice kulturowe, których znajomość jest niezbędna na globalnym rynku pracy. W tym samym czasie uczniowie zagranicą wykonają takie same zadania. W maju 2012 roku, po zakończeniu prac i przesłaniu poradników uczniowie będą wiedzieć jak zachować się podczas różnych sytuacji biznesowych, jak unikać nieporozumień wynikających z innej mentalności partnerów biznesowych i jak prowadzić negocjacje z obcokrajowcami.
Bardziej aktywną i żywiołową częścią projektu będzie wyszukanie i opisanie tradycyjnych gier sportowo-rekreacyjnych. Uczniowie z każdej szkoły będą mieli za zadanie przygotować opis gry i jej zasad w formie ulotki, tak aby promować gry zagranicą. Podczas każdej z wizyt uczniowie szkół partnerskich będą grali w tradycyjne gry gospodarzy.
W trakcie dwuletniego projektu uczniowie odwiedzą partnerskie szkoły zagranicą.
W dniach 28 listopada – 1 grudnia 2011 odbyła się wizyta w Niemczech. (Zakładka: Wizyta w Niemczach)
W dniach 26 – 29 marca 2012 roku gościliśmy uczniów i nauczycieli w naszej szkole.
We wrześniu 2012 roku najbardziej aktywni uczniowie i nauczyciele polecą do Antalyi w Turcji.
W marcu 2013 roku będziemy gościć w szkole belgijskiej.
W kwietniu 2013 roku odwiedzimy uczniów i nauczycieli z Czech.
W trakcie trwania projektu uczniowie mogą korespondować ze swoimi rówieśnikami z Niemiec, Belgii, Czech i Turcji. Każdy uczeń naszej szkoły może dołączyć do grupy uczniów wymieniających ze sobą maile - wystarczy tylko zgłosić się do szkolnego koordynatora projektu. Szybciej i prościej jest nawiązać kontakt za pomocą profilu na FACEBOOK’u lub odwiedzając nasz blog: http://scubacomenius.blogspot.com/ lub stronę internetową: http://www.scubacomenius.eu/