REGULAMIN REKRUTACJI
uczniów ZSP nr 1 w Tarnobrzegu do udziału w projekcie
„Europejskie praktyki zawodowe uczniów ZSP1 w Tarnobrzegu drogą do kariery”
w ramach realizowanego przez FRSE projektu systemowego
„Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” współfinansowanego przez
Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Regulamin rekrutacji dotyczy zakwalifikowania uczniów /uczennic naszej szkoły do odbycia 2 tygodniowych staży w zakładach pracy we Włoszech, w ramach projektu „Europejskie praktyki zawodowe uczniów ZSP 1 w Tarnobrzegu drogą do kariery” realizowanego od 22.07.2013 do 31.01.2015 roku.
Odbycie staży jest bezpłatne.
W projekcie staży zagranicznych IVT uczeń/uczennica może uczestniczyć tylko jeden raz.
Rekrutacja będzie prowadzona 3 razy, przed wyjazdem każdej z 3 grup.
Harmonogram wyjazdów: I grupa 16.09.2013 – 27.09.2013, II grupa 12.05.2014 – 23.05.3014, III grupa 15.09.2014 – 26.09.2014.
Do uczestnictwa w projekcie będą rekrutowani uczniowie/uczennice z klas technikalnych, kształcących w zawodach gastronomicznych i fryzjerskich, którzy odpowiednio w latach szkolnych 2013/2014 i 2014/2015 będą uczęszczać do klas 3 technikum.
Staż odbyty we Włoszech będzie obejmował część zakresu materiału nauczania z przedmiotu: praktyka zawodowa, obowiązującego w danym zawodzie w ZSP nr 1 w Tarnobrzegu.
Staż odbyty we Włoszech, po uznaniu nabytych kwalifikacji i walidacji, będzie zaliczony jako część praktyki zawodowej obowiązującej w ZSP nr 1 w Tarnobrzegu.
Uczniowie/uczennice ZSP 1 w Tarnobrzegu zostaną poinformowani o rozpoczęciu rekrutacji oraz o wynikach rekrutacji na stronie internetowej szkoły www.zsp1.tarnobrzeg.pl oraz przez nauczycieli przedmiotów zawodowych i wychowawców klas objętych projektem.
Aby wziąć udział w rekrutacji należy w wyznaczonym terminie zgłosić się do koordynatora projektu (lub wyznaczonej przez niego osoby) i potwierdzić chęć udziału własnoręcznym podpisem na „Liście zgłoszeniowej” (załącznik nr 1).
Komisja Rekrutacyjna uzupełni Karty Rekrutacji (załącznik nr 2).
Dokonując rekrutacji uczniów/uczennic będą brane pod uwagę następujące kryteria wyboru i skala oceniania:
Zachowanie - max 20 pkt:
- wzorowe -20 pkt,
- bardzo dobre - 15 pkt,
- dobre - 10 pkt,
- poprawne - 5 pkt.
Średnia ocen z przedmiotów zawodowych - max 30pkt:
- celujący - 30 pkt,
- bardzo dobry - 25 pkt,
- dobry - 20 pkt,
- dostateczny - 10 pkt,
- dopuszczający - 5 pkt.
Średnia ocen z języka obcego - max 20pkt:
- celujący - 20 pkt,
- bardzo dobry - 18 pkt,
- dobry - 15 pkt,
- dostateczny - 10 pkt,
- dopuszczający - 5 pkt.
Predyspozycje do wykonywania zawodu (zaangażowanie, konkursy przedmiotowe, praca na rzecz szkoły i środowiska lokalnego) - max 30 pkt:
- znaczne - 30 pkt, bardzo chętnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczy w pracy na rzecz szkoły i środowiska lokalnego oraz szkolnych i międzyszkolnych konkursach przedmiotowych i w konkursach doskonalących umiejętności zawodowe)
- średnie - 20 pkt, ( uczestniczy w pracy na rzecz szkoły i środowiska lokalnego i w konkursach szkolnych)
- słabe - 10 pkt. ( uczestniczy w obowiązkowych pracach na rzecz szkoły i środowiska lokalnego)
Uczniowie/uczennice podczas rekrutacji będą mogli/ły uzyskać maksymalnie 100 pkt.
Do udziału w projekcie zakwalifikują się uczniowie/uczennice z uzyskaną najwyższą ilość punktów.
„Lista zakwalifikowanych uczestników” Projektu oraz „Lista Rezerwowa” zostanie ogłoszona na stronie internetowej szkoły www.zsp1.tarnobrzeg.pl oraz w klasach przystępujących do projektu.
W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w Projekcie pierwszeństwo zakwalifikowania się do wyjazdu mają uczniowie/uczennice z „ Listy Rezerwowej”, którzy posiadają najwyższą ilość punktów.
Beneficjent ma możliwość, jeśli uzna za właściwe dokonać zmiany zaproponowanych uczestników w trakcie Projektu.
W przypadku jeśli uczeń/uczennica nie zgadza się z decyzją Komisji Rekrutacyjnej w/s rekrutacji uczestników, ma prawo do odwołania się od decyzji. Termin odwołania to 7 dni od ogłoszenia wyników rekrutacji. Należy złożyć pismo do dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły ma 7 dni na udzielenie odpowiedzi.
Skład Komisji Rekrutacyjnej:
przewodniczący: dyrektor szkoły, członkowie: kierownik szkolenia praktycznego, nauczyciele języków obcych i przedmiotów zawodowych.
Wszystkie informacje na temat rekrutacji i Projektu są dostępne na stronie internetowej: www.zsp1.tarnobrzeg.pl