Arrow
Arrow
Slider

REGULAMIN REKRUTACJI

Realizacja Akredytowanego projektu na rzecz mobilności osób uczących się i kadry
Sektor: Kształcenie i szkolenia zawodowe
Umowa nr :2021-PL01-KA121-VET-00001119

REGULAMIN REKRUTACJI

Regulamin rekrutacji dotyczy zakwalifikowania uczniów /uczennic naszej szkoły do uczestnictwa w Akredytowanym projekcie - Umowa nr 2021-PL01-KA121-VET-00001119

w ramach Programu Erasmus+

Rekrutacja będzie realizować zasadę równych szans oraz wspierać uczniów ze środowisk defaworyzowanych.

Rekrutacja będzie prowadzona dla uczniów klas 3 TF, 3 TIb, 3 TS i 3TT w roku szkolnym 2021/2022, termin planowanych mobilności wrzesień/październik 2022.

Ilość uczestników: 36

technik informatyk -9

technik obsługi pasażerów w przewozach lotniczych, morskich i lądowych - 9

technik organizacji turystyki - 9

technik usług fryzjerskich - 9

  1. Udział w projekcie jest bezpłatny.
  2. W projekcie uczeń/uczennica może uczestniczyć tylko jeden raz.
  3. Udział w projekcie zobowiązuje ucznia/uczennicę do uczestnictwa we wszystkich działaniach projektowych.
  4. Miejsce realizacji mobilności - Hiszpania.
  5. Praktyki zawodowe odbyte w Hiszpanii   będą   obejmowały część zakresu materiału nauczania z przedmiotu: praktyka zawodowa, obowiązującego w danym zawodzie w ZS nr 1 w Tarnobrzegu.
  6. Uczniowie/uczennice ZS nr 1 w Tarnobrzegu zostaną poinformowani o rozpoczęciu rekrutacji oraz o wynikach rekrutacji na stronie internetowej szkoły www.zsp1.tarnobrzeg.pl oraz przez wychowawców klas objętych projektem.
  7. Aby wziąć udział w rekrutacji należy w wyznaczonym terminie zgłosić się do wychowawcy i potwierdzić chęć udziału w projekcie własnoręcznym podpisem na „Liście zgłoszeniowej” (załącznik nr 1 do regulaminu).
  8. Komisja Rekrutacyjna uzupełni Karty Rekrutacji (załącznik nr 2 do regulaminu).
  9. Dokonując rekrutacji uczniów/uczennic będą brane pod uwagę wyniki nauczania i zachowania z I semestru klasy 3 roku szkolnego 2021/2022.
  10. Dokonując rekrutacji uczniów/uczennic będą brane pod uwagę następujące kryteria wyboru i skala oceniania:

Zachowanie - max 20pkt:

- wzorowe -20 pkt

- bardzo dobre - 15 pkt

- dobre - 10 pkt

- poprawne - 5 pkt

- nieodpowiednie - 0 pkt

- naganne - 0 pkt

Średnia ocen z przedmiotów zawodowych - max 30pkt:

- 6,00 - 30 pkt

- 5,50 - 28 pkt

- 5,00 - 24 pkt

- 4,50 - 20 pkt

- 4,00 - 16 pkt

- 3,50 - 12 pkt

- 3,00 - 8 pkt

- 2,50 - 6 pkt

- 2,00 - 0 pkt

Średnia ocen z języka angielskiego - max 30pkt:

- 6,00 -30 pkt,

- 5,00 - 24 pkt,

- 4,00 - 16 pkt,

- 3,00 - 8 pkt,

- 2,00 - 0 pkt.

Zaangażowanie w życie szkoły i środowiska lokalnego - max 30pkt (udział w konkursach, zawodach i akademiach; reprezentowanie szkoły w środowisku zewnętrznym; społeczne organizowanie i wykonywanie dodatkowych przedsięwzięć oraz pracy na rzecz szkoły i środowiska lokalnego):

-bardzo duże - max 30 pkt: (udział w konkursach, zawodach i akademiach; reprezentowanie szkoły w środowisku zewnętrznym; społeczne organizowanie i wykonywanie dodatkowych przedsięwzięć oraz pracy na rzecz szkoły i środowiska lokalnego.)

- średnie - 20 pkt: (uczestniczy nieobowiązkowo w pracy na rzecz szkoły oraz w konkursach szkolnych)

- słabe i/lub żadne - 10 pkt i/lub 0 pkt (uczestniczy w obowiązkowych pracach na rzecz szkoły i / lub środowiska lokalnego)

Uczeń defaworyzowany- max 30 pkt

(ze względu na: trudności edukacyjne, stan ekonomiczny rodziny, przeszkody społeczne, miejsce zamieszkania):

- uczeń / uczennica posiada Opinię poradni o specyficznych trudnościach w uczeniu się (załączyć dokument: opinię PPP):

TAK - 5 pkt

NIE - 0 pkt

- uczeń / uczennica ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (załączyć dokument: Orzeczenie):

TAK - 10 pkt

NIE - 0 pkt

- rodzina ucznia/uczennicy korzysta z pomocy opieki społecznej (załączyć dokument: zaświadczenie rodziców / opiekunów prawnych o korzystaniu z pomocy opieki społecznej):

TAK - 5 pkt

NIE - 0 pkt

- uczeń/uczennica jest sierotą lub półsierotą:

TAK - 5 pkt

NIE - 0 pkt

- uczeń/uczennica mieszka na wsi:

TAK - 5 pkt

NIE - 0 pkt

Uczniowie/uczennice podczas rekrutacji będą mogli/ły uzyskać maksymalnie 140 pkt

Do udziału w projekcie zakwalifikują się uczniowie/uczennice z uzyskaną najwyższą ilością punktów.

  1. „Lista zakwalifikowanych” oraz „Lista rezerwowa” zostanie ogłoszona na stronie internetowej szkoły zsp1.tarnobrzeg.pl oraz w klasach przystępujących do projektu, z przebiegu rekrutacji i uzyskanych wyników zostanie sporządzony protokół.
  2. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w Projekcie pierwszeństwo zakwalifikowania się do wyjazdu mają uczniowie/uczennice z „ Listy rezerwowej”, którzy posiadają najwyższą ilość punktów.
  3. Beneficjent ma możliwość, jeśli uzna za właściwe, dokonać zmiany zaproponowanych uczestników w trakcie Projektu (m. in. sytuacje losowe, niska frekwencja na kursach przygotowawczych, brak zaangażowania w działanie projektowe).
  4. W przypadku jeśli uczeń/uczennica nie zgadza się z decyzją Komisji Rekrutacyjnej w/s rekrutacji uczestników, ma prawo do odwołania się od decyzji. Termin odwołania to 7 dni od ogłoszenia wyników rekrutacji. Należy złożyć pismo do dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły ma 7 dni na udzielenie odpowiedzi.
  5. Skład Komisji Rekrutacyjnej:

przewodniczący: dyrektor szkoły, członkowie: koordynator projektu - kierownik szkolenia praktycznego, wychowawca, nauczyciele języków obcych i przedmiotów zawodowych.

Wszystkie informacje na temat rekrutacji i Projektu dostępne na stronie internetowej: www.zsp1.tarnobrzeg.pl