Arrow
Arrow
Slider

REGULAMIN REKRUTACJI

Regulamin rekrutacji dotyczy zakwalifikowania uczniów /uczennic naszej szkoły do uczestnictwa w Akredytowanym projekcie - Umowa nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000064004 w ramach Programu Erasmus+
Rekrutacja będzie realizować zasadę równych szans oraz wspierać uczniów ze środowisk defaworyzowanych.
Rekrutacja będzie prowadzona dla uczniów klas 4 TFG, 4 TIc, 4 TTS i 3bw termin planowanych mobilności maj/czerwiec 2023.

technik informatyk
technik obsługi pasażerów w przewozach lotniczych, morskich i lądowych 
technik organizacji turystyki 
technik usług fryzjerskich 
technik żywienia i usług gastronomicznych 
3bw (kucharz,fryzjer, cukiernik, piekarz)

1. Udział w projekcie jest bezpłatny.
2. W projekcie uczeń/uczennica może uczestniczyć tylko jeden raz.
3. Udział w projekcie zobowiązuje ucznia/uczennicę do uczestnictwa we wszystkich działaniach projektowych.
4. Planowane miejsce realizacji mobilności - Włochy.
5. Praktyki zawodowe będą obejmowały część zakresu materiału nauczania z przedmiotu: praktyka zawodowa, obowiązującego w danym zawodzie w ZS nr 1 w Tarnobrzegu.
6. Uczniowie/uczennice ZS nr 1 w Tarnobrzegu zostaną poinformowani o rozpoczęciu rekrutacji oraz o wynikach rekrutacji na stronie internetowej szkoły www.zsp1.tarnobrzeg.pl oraz przez wychowawców klas objętych projektem.
7. Aby wziąć udział w rekrutacji należy w wyznaczonym terminie zgłosić się do wychowawcy i potwierdzić chęć udziału w projekcie własnoręcznym podpisem na „Liście zgłoszeniowej” (załącznik nr 1 do regulaminu).
8. Komisja Rekrutacyjna uzupełni Karty Rekrutacji (załącznik nr 2 do regulaminu).
9. Dokonując rekrutacji uczniów/uczennic będą brane pod uwagę wyniki nauczania i zachowania z II semestru klasy 3 roku szkolnego 2021/2022.
10. Dokonując rekrutacji uczniów/uczennic będą brane pod uwagę następujące kryteria wyboru i skala oceniania:
Zachowanie - max 20pkt:
- wzorowe -20 pkt
- bardzo dobre - 15 pkt
- dobre - 10 pkt
- poprawne - 5 pkt
- nieodpowiednie - 0 pkt
- naganne - 0 pkt
Średnia ocen z przedmiotów zawodowych - max 30pkt:
- 6,00 - 30 pkt
- 5,50 - 28 pkt
- 5,00 - 24 pkt
- 4,50 - 20 pkt
- 4,00 - 16 pkt
- 3,50 - 12 pkt
- 3,00 - 8 pkt
- 2,50 - 6 pkt
- 2,00 - 0 pkt
Średnia ocen z języka angielskiego - max 30pkt:
- 6,00 -30 pkt,
- 5,00 - 24 pkt,
- 4,00 - 16 pkt,
- 3,00 - 8 pkt,
- 2,00 - 0 pkt.
Zaangażowanie w życie szkoły i środowiska lokalnego - max 30pkt (udział w konkursach, zawodach i akademiach; reprezentowanie szkoły w środowisku zewnętrznym; społeczne organizowanie i wykonywanie dodatkowych przedsięwzięć oraz pracy na rzecz szkoły i środowiska lokalnego):
-bardzo duże - max 30 pkt: (udział w konkursach, zawodach i akademiach; reprezentowanie szkoły w środowisku zewnętrznym; społeczne organizowanie i wykonywanie dodatkowych przedsięwzięć oraz pracy na rzecz szkoły i środowiska lokalnego.)
- średnie - 20 pkt: (uczestniczy nieobowiązkowo w pracy na rzecz szkoły oraz w konkursach szkolnych)
- słabe i/lub żadne - 10 pkt i/lub 0 pkt (uczestniczy w obowiązkowych pracach na rzecz szkoły i / lub środowiska lokalnego)
Uczeń defaworyzowany- max 30 pkt
(ze względu na: trudności edukacyjne, stan ekonomiczny rodziny, przeszkody społeczne, miejsce zamieszkania):
- uczeń / uczennica posiada Opinię poradni o specyficznych trudnościach w uczeniu się (załączyć dokument: opinię PPP):
TAK - 5 pkt
NIE - 0 pkt
- uczeń / uczennica ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (załączyć dokument: Orzeczenie):
TAK - 10 pkt
NIE - 0 pkt
- rodzina ucznia/uczennicy korzysta z pomocy opieki społecznej (załączyć dokument: zaświadczenie rodziców / opiekunów prawnych o korzystaniu z pomocy opieki społecznej):
TAK - 5 pkt
NIE - 0 pkt
- uczeń/uczennica jest sierotą lub półsierotą:
TAK - 5 pkt
NIE - 0 pkt
- uczeń/uczennica mieszka na wsi:
TAK - 5 pkt
NIE - 0 pkt
Uczniowie/uczennice podczas rekrutacji będą mogli/ły uzyskać maksymalnie 140 pkt
Do udziału w projekcie zakwalifikują się uczniowie/uczennice z uzyskaną najwyższą ilością punktów.
1. „Lista zakwalifikowanych” oraz „Lista rezerwowa” zostanie ogłoszona na stronie internetowej szkoły www.zsp1.tarnobrzeg.pl oraz w klasach przystępujących do projektu, z przebiegu rekrutacji i uzyskanych wyników zostanie sporządzony protokół.
2. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w Projekcie pierwszeństwo zakwalifikowania się do wyjazdu mają uczniowie/uczennice z „ Listy rezerwowej”, którzy posiadają najwyższą ilość punktów.
3. Beneficjent ma możliwość, jeśli uzna za właściwe, dokonać zmiany zaproponowanych uczestników w trakcie Projektu (m. in. sytuacje losowe, niska frekwencja na kursach przygotowawczych, brak zaangażowania w działanie projektowe).
4. W przypadku jeśli uczeń/uczennica nie zgadza się z decyzją Komisji Rekrutacyjnej w/s rekrutacji uczestników, ma prawo do odwołania się od decyzji. Termin odwołania to 7 dni od ogłoszenia wyników rekrutacji. Należy złożyć pismo do dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły ma 7 dni na udzielenie odpowiedzi.
5. Skład Komisji Rekrutacyjnej:
przewodniczący: dyrektor szkoły, członkowie: koordynator projektu - kierownik szkolenia praktycznego, wychowawca, nauczyciele języków obcych i przedmiotów zawodowych.

Wszystkie informacje na temat rekrutacji i Projektu dostępne na stronie internetowej: www.zsp1.tarnobrzeg.pl